Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Nuu var det längesen!! :-)

Av Lee - 15 april 2013 10:51

Oojj!! Vilken Bloggabstinens!! Har haft nått knas på sidan, men nuu ska den funka igen!
Det har hänt massor sen sist! Både positiva å negativa saker. Men det är väl en jädra tur att dom positiva är övervägande.
Dom har ÄNTLIGEN börjat att anpassa på förskolan å snart är det ett stor möte där igen. Men denna gång är alla instanser inkallade på min begäran! Vittsteamet, Behandlingsenheten, Psykolog, Spec pedagog å kuratorn!! Allt för att Pyret ska kunna gå dit å få den bästa dag, varje dag men oxå för att ge Pedagogerna den bästa kunskap dom kan få. Det kommer att gynna alla i framtiden! Då kanske ett annat barn å dess föräldrar slita lika hårt för sitt barns rättigheter som vi fått gjort!
Trulles utredning är oxå i full fart igen. Touretten klar sedan flera år men för att säkra upp lite annat. Vi har en heldag han å jag på BUP nu i Maj. En tuff dag för honom med en rad tester av alla dess slag.
Men allt detta är bara till det positiva för dom båda! Allt handlar om att ge dom (å oss) så mycket kunskap om sina problematiker så att dom på får dom bästa förutsättningarna i livet.
Kunskap om sig själv är såå Viktigt!!
Tänk om jag kunnat få den när jag var liten/yngre! Då hade inte min väg varit lika krokig å smärtsam. Men nu är det som det är med mig. Jag har fått så mycket kunskap om mig själv i alla Kurser, föreläsningar, samtal så jag har i samma veva med barnens utredningar mm så jag har äntligen lyckats förstår mig själv. Bra va?! Ha ha Grymt tycker jag själv å jävligt häftigt samtidigt som jobbigt. :-)
Så summan av kardemumman är att Kunskap är Såå VIKTIGT! Vet du eller förstår du inte varför du gör som du gör så kan man heller inte förändra å jobba med dig själv!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards