Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Å där tog det stopp!. Igen!

Av Lee - 18 juni 2014 10:00

Då var det dax igen! Kroppen skriker & slår bak ut! Är som ett skenande fullblod infull galopp. Ett okontrollerbart Vilddjur som sliter mig i stycken.
Haft det på känn i några dagar & nu small det ordentligt.
Vaknade med 39,2 i feber, ont i hela kroppen, magen total kaos & vid minsta ansträngning så går pulsen på max! Totalt FlippFlopp i både hjärna & kropp!

Inte nått konstigt kanske ni tycker & tänker.. Nää, alla blir sjuka någongång..

Men denna reaktion i min kropp beror på utmatning, på tok för lite sömn under en LÅNG period & stress. (Stress & utmattningssyndrom)
Som sagt så har jag haft det på känn några dagar men endå kört på i full fart.
"Att du aldrig lär dig"?!
Joodå, jag lär mig efter varje smäll men tappar bort mig lika fort som smällen lagt sig.
Jag har inget val!

"Joodå, alla har ett val"
Noppe, så är det inte kan jag tala om! Man kan använda sig av strategier så att vissa saker kan förändras men jag har inget val!

Som ni vet så kokar det av Npf här hemma. Älskade & hatade Npf!
Jävligt goda egenskaper men oxå ett helvete att leva med!

Jag kan inte eller orkar inte förklara mig/oss hela tiden. Men det har varit mycket, många förändringar.

Gymnasieval, 2 st Skolavslutningar & sist men inte minst Sommarlov för mina fantastiska killar!

Men det är ju kanon tycker vissa eller väldigt många iallafall..
Bara släppa allt å njuta av ledigheter mm.

Men, MEN allt detta med ändrade rutiner, bara fritids ingen skola, fritt på fritids, imge rutiner för Pyret te.x är = MEGAKAOS!!

Ingenting är som det ska vara, rutiner, regler, många andra barn, främmande barn, mixade åldrar & "nya" fröknar! Allt detta innebär en sjukt jobbigt förändring för Pyret!
För att sen vara hemma på semester i 4 veckor som oxå är helt underbart men oxå megakaos..

Massor av konflilter & missförstånd efter 2 dagar på sommar fritids! Vissa av dom "nya" barnen retar honom tills han blockar sig själv & "hämnden" är ett faktum! Pyret har ett långt tålamod i vanliga fall men nu är det en aningens kortare!
Han har väl fått nog, vilket inte är konstigt!

När jag hämtade honom igår så blev jag kvar en lång stund med samtal. Samtal med fröknar som förstår vad jag säger. Konflikerna var många igår! Men alla var långt ifrån hans fel. Pyret kan han oxå, han har verkligen inte vita vingar.

Men dessa konfliker igår handlade om 3 killar från en annan enhet som retade upp honom tills han fick nog.
Jag kan känna i allt detta att "jaaha, men va bra" Bra att han inte tar skit & faktiskt ger tebax! Det hade nämligen börjat kl 8 på morgonen & Pyret fick nog vid 14 tiden.
Bra jobbat av honom måste jag säga! Men detta tar så otroligt mycket av hans energi. Självförtroendet är det inget fel på, men han ledsen såklart!
Men nu är alla vuxna medvetna om detta & ska hjälpa till så att han slipper ge igen! Dom (killarna) ska punktmarkeras!


Trulle går det mycket bättre för med ledigheten. Han är dessutom äldre & har bättre insikt. Men det blir lite knas här oxå.. Men han kämpar på min fina kille! Så jäkla duktig! Sommar jobb i 5 veckor, snart har han AM kortet i sin hand (teori skrivning snart sen är det färdigt) Laddar om för en start på Gymnasiet. Men ruckningen av rutinerna är kännbara även här.
Men han har sig själv under kontroll med lite påbackning av mig.

Men det är något hela tiden! Det vissa eller väldigt många inte förstår, vilket jag oxå har förståelse för är hur det ser ut. När alla rutiner i en vardag förändras, vilket kaos det faktiskt blir när man är beroende av rutiner!

Jag/vi kräver inte att alla ska förstå, men kräv då inte att jag/vi ska behöva försvara eller förklara mig/oss!

Har sagt det förr å säger det igen: Döm aldrig någon för du har inte gått i deras skor! Livet är ett livslångt projekt.

Vi kämpar på & vi kommer ha en fantastisk semester & ledighet snart, min lilla familj. Men den ser lite annorlunda ut bara för mig som mamma. Planerig & förberedelser i massor, strategi tänk & ett stort mått tålamod & förståelse.

Nu ska jag försöka genomföra det jag har på "Too doo" listan sen ska jag hem & lägga mig å bara vara. Försöka ladda om min kropp!


 
 
marie

marie" title="http://blogg.se]marie[/url]" target="_blank">blogg.se]marie[/url]

21 juni 2014 20:36

Fullt upp ser jag.
Glöm ej stanna upp och andas.

http://skymmningssolen. blogg.se

Lee

21 juni 2014 21:20

Försöker stanna & ladda om.. Går så där, men jag försöker..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards