Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Uppföljning på BUP (Pyret) <3

Av Lee - 7 februari 2014 12:45

 Jahaja, ett bakslag igen!! Lilla killen, jag vet snart inte hur vi ska bete oss för att han ska gå UPP i vikt & INTE ner!!!

Vi gav oss iväg tidigt i morse till BUP. Det var dax för en uppföljning av medicin mm. Allt gick jätte bra så långt. Jag kännde mig en smula överflödig faktiskt för trots sin ringa ålder på nyss fyllda 7 år så sköter Pyret snacket galant  på egen hand  

Han förklarar allt som händer i sin lilla kropp och sätter ord på alla sina kännslor. Blir otroligt faschinerad av honom när han pratar om sig själv. Sen kan han ju få vem som helst på fall med sin extemt busiga blick och sina låånga ögonfransar! Ha ha ha ha


Han ska få en förlängnings dos av Medikinet. En tablett som förlänger effekten i ca 4 timmar extra, en vid behovs som han kan få om vi te.x ska på Bio,  ut och äta mm. Han går sönder av stress inombords ibland när vi ska iväg någonstanns. Inte alltid men oftast så startar det ett uppror i honom och det vill jag givetvis spara honom i från. Så det blir kanon bra! Det är dessutom samma medicin som han får varje dag redan så han slipper få i sig andra substanser.  Toppen!!   


Men sen kom vi till det jobbiga som gjorde att mitt hjätata gick i tu igen!

Det var dax för vägning!! Å jag säger åter igen: JÄVLA PISS SKIIIT!!


På en vecka har han gått ner ½ kilo!!! Det är mycket!! Sen i November har han gått ner mer än ett kilo!!! Han är så smal!!! Vi går till dietist, vi har Näringsdrycker, jag ger honom extra fet mat, han får i sig något i magen var tredje timme... Men trots detta så dalar han i vikt!!


Faaan!!! Han får INTE GÅ NER MER!! Men va faan ska jag göra?? Säger han NEJjag vill inte äta så kan jag varken tvinga eller lura i honom mer mat än den han äter! 


Har lagt upp ett "Äta" schema med dietisten som vi följer men ändå så går han ner i vikt.

Kan hända att det blir bättre nu när han har Önskekost till lunchen på skolan. Jag kan bara HOPPAS!!!! Jag blir så förtvivlat ledsen och orolig såklart. Han är bara skinn och ben!


Så nu behöver vi kämpa vidare med detta ännu hårdare! Ska tebax till dietisten i Mars och då "SKA" hans vikt vara mer.


Jag fick frågan om vi har en våg hemma och så kanske ni oxå tänker men jag tänker på ett annat vis. Skulle jag börja väga honom hemma varje vecka te.x så startar jag något som inte är bra. Nämnligen en vikt fixering och det behöver vi INTE! Det blir förödande konsekvenser för honom nu och i framtiden..


Kramar till er från mig 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lee - 10 januari 2017 15:29

16-09-30 va visst det sista inlägget på denna blogg så det är väl på tiden att det kommer ett här oxå.. Ska försöka kort sammanfatta tiden som varit.. Jag va sjukskriven med Pyr i 14 veckor för att vara med honom på heltid i skolan.. För att han skul...

Av Lee - 30 september 2016 15:58


Jahaja... Så FlippFloppKnasteKnas.. Vill tänka så mycket men min hjärna orkar inte.. Det är fan skrattretande när vissa frågar "hur kan du va så trött som inte jobbar just nu?!" Ha ha ha ha!! Kan bara skratta åt er inkompetens för jag vägrar st...

Av Lee - 24 september 2016 16:23


2005 VS 2016 Det finns så mycket jag skulle vilja spotta ur mig just nu om hur liten bit på vägen skolans värld har utvecklats i både kunskap & förståelse inom NPF Diagnoserna ADHD, Tourette & OCD! Det är chockerande & skrämmande hur...

Av Lee - 11 maj 2016 21:29


Samtal 1 kl 10:30: "A har ont i magen, han orkar inte jobba, han orkar inte gå ut på rast. Hörde nått om en ny medicin?!" Svaret från mig: Okey, jag förklarade för morgon personalen att han från idag är insatt på Intuniv igen! Samma medicin som vi n...

Av Lee - 6 april 2016 09:25


Va hemma med Pyret igår.. Lyckades stress eliminera hans lilla kropp bra.. Va på en långpromenad i vårvärmen.. Shoppade lite smått i en butik som vi diggar stenhårt & där är det ett lugn & vi kan bara vara & det är underbar personal där.. Fattad...

Presentation


Hej på er å Varmt välkommna till Familjen Kaos! En smått gaaalen liten familj med full fart framåt ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga ni så svarar jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards